Vad är SD?

Finns det möjligen någon som fortfarande inte är säker på vad Sverigedemokraterna är för ett parti? Det står nu klart att SD kommer att tillhöra samma grupp i EU som Nationella fronten från Frankrike om de får mandat i EU-valet den 25 Maj. Nationella fronten har gjort sig kända för att för bara något år sedan förneka förintelsen. Nu har partiet ändrat uppfattning men kallar i dag förintelsen för en ”liten detalj”. En viktig sak i sammanhanget är att SD:s broderpartier både i Danmark och i England vägrar att samarbeta med Nationella fronten på grund av att de anser Nationella fronten vara allt för extrem. Sverigedemokraterna anser tydligen inte att Nationella fronten är för extrem.

I samma grupp i EU ingår också det öppet Fascistiska partiet FÖ ifrån Österrike. FÖ har gjort sig kända för att stödja våld och misshandel av oliktänkande. Det Belgiska partiet i gruppen har lämnat gruppen på grund av att man inte ville sammanblandas med FÖ. Sverigedemokraterna har alltså inga problem med våldsbenägna och fascistiska FÖ ifrån Österrike.

Med denna information hoppas jag att alla Härryda bor går man ur huse den 25 Maj och lägger sin röst i EU-valet. Håll Sverigedemokraterna borta ifrån EU-parlamentet.

Rickard Joelsson

Härryda-Posten 2014-03-19