Välj Kalle Anka partiet istället!

Vi fick reda på i Härryda posten att svenskarnas parti skulle ställa upp i valet.
Men snälla alla, jag älskar demokratin och att alla skall komma till tals. Att göra en sak av att ett nazistiskt och rasistiskt parti ställer upp i valet. Att det skall vara nyhetsvärde.? Kalle-ankapartiet får alltid röster i alla val. Men vi vet att det är ett skämt eller ett uttryck för missnöje.
Svenskarnas parti är ett skämt i ett demokratiskt samhälle. Jag kan ta strid för att alla skall få uttrycka sin åsikt, men jag har större respekt för de som kan argumentera för sina åsikter.
Nazisterna föddes ur tillvaro där varje person kunde känna sig viktig genom att skylla på någon annan. Svp har samma inställning.
Glöm inte att en liten man med snedlugg och mustasch började som en politisk vilde och han valdes på demokratiska grunder. Detta slutade med  historiens största blodbad.

I politiken är det viktigt att mötas och uttrycka sina åsikter, men svp har inga som man kan ta på allvar.
Tex Livsmedelsindustri och annan verksamhet där djurhållning ingår måste vara etiskt hållbar. En sann svp- are kommer att svälta ihjäl, då majoriteten av vår mat kommer i från regioner som har annan etnisk tillhörighet.
Svp pratar om etnisk tillhörighet. Innebär detta att varje medlem och röstande måste lämna in ett DNA-prov för godkänna rösten?
Om du som väljare inte tycker om de alternativ som finns bland valsedlarna, så rösta på Kalle anka partiet. Då har vi något som man kan skratta åt och förstår det roliga. Röstar du på Svp kommer dina nära och kära se vilken patetisk själ du är, och se ditt viktiga ställningstagande som ett skämt, och inte en som vill uttrycka sina åsikter.

Leif Ståhl Vänsterpartiet Härryda