Insändare

Läs Marionettdocka- Fas 3!

Läs Marionettdocka -Fas 3 och lär ni som i fullmäktige 25,3 rösta ner vänsterpartiets motion om att ge de i Fas 3 anställning eller utbildning.

Läs ni i Kommunpartiet som skryter om att ni är kommuninvånarnas röst utan riksintressen ifrån Stockholm. Kommunpartiet kunde inte bestämma sig utan avstod ifrån att rösta i voteringen. Kommunpartiet som kallar sig kommunens parti kan alltså inte ta ställning om kommuninvånare skall jobba gratis och utan fackliga rättigheter i fortsättningen eller inte. Vilka kommuninvånare KP än företräder så är det inte de i Fas 3. Kommunpartiet borde skämmas.

Nästa kommunala röst i fullmäktige Sportpartiet tog ställning. Starkt! Sportpartiet är ärliga jämfört med KP. Sportpartiet använde sitt mandat till att rösta för FAS 3 och alliansen. Kan det vara av särintresse? Sportpartiet företräder kanske de idrottsklubbar som får 5000 för varje slav i Fas 3?
Sportpartiet har i övrigt använt sitt mandat till att rösta med högeralliansen i alla omröstningar i kommunfullmäktige. Sportpartiet har alltså agerat som ett stödparti till alliansen under hela mandatperioden. Omröstningen angående FAS 3 var inget undantag. Alliansen vill alltså ha kvar fiaskot Fas 3 i Härryda. Det var ju ingen överraskning. Mot sin egna regering kan man inte gå. Jag högaktar dig som skrev denna utmärkta insändare. Politiker i denna kommun behöver nämligen läsa om verkligheten för kommuninvånarna i FAS 3. Vänsterpartiet kommer att fortsätta att arbeta för att Fas 3 fasas ut i från kommunens yta. Vänsterpartiet kan inte se på hur människor som arbetar under slavliknade villkor utan några som helst fackliga rättigheter. Vänsterpartiet ger sig inte FAS 3 skall bort ifrån kommunen.

Rickard Joelsson, Vänsterpartiet Härryda

Härryda-Posten 2014-05-14